Lediga tjänster

    Redovisningsekonom

    Imperia Fastigheter:

    Imperia Fastigheter är ett framgångsrikt fastighetsbolag i Västerås vars affärsidé är att förvärva, utveckla och förvalta fastigheter i Västerås, med kvalitet och hög service som kännetecken. I koncernen ingår 17 bolag där större delen av bolagen har anknytning till fastigheter. Imperia Fastigheter har ett samlat fastighetsvärde på ca 1 miljard, på Imperia Fastigheter jobbar 20 personer där merparten arbetar aktivt i våra byggprojekt.
    Vårt kontor ligger i centrala Västerås med utsikt över Svartån och Stadsparken i en av Västerås vackraste byggnader ”Sundinska Huset”. Stort fokus när vi byggde våra nya lokaler låg på att skapa en stimulerande arbetsmiljö att trivas i.

    Nyligen lanserade Imperia Fastigheter konceptet ”House of Imperia”
    Framtidens hyresrätter redan idag; House of Imperia är ett koncept där miljötänk och teknik ligger i framkant. Ett klimatsmart boende med hög standard och fokus på livskvalitet. Imperia Fastigheter har med 20 års erfarenhet av bostadsbyggande valt att skapat ett toppmodernt och smart hyreshus med extra allt.
    Imperia Fastigheter blev i höstas tilldelad Stora Näringslivspriset i Västerås för sitt arbete att reformera hyresrätten.

    Arbetsbeskrivning:

    Vi söker dig som är drivande, lösningsorienterad, prestigelös och bidrar till ett positivt klimat. Du har förmågan att både samarbeta och arbeta självständigt. Vidare ser vi att du är systematisk, noggrann och strukturerad.

    Du har mycket god datorkunskap, främst i Excel. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi samt relevant yrkeserfarenhet.

    Som redovisningsekonom hos oss utför du varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden består av hantering av leverantörsfakturor och betalningar, kontoavstämningar, löpande bokföring, moms, hyresavisering och allmän administration.

    Arbetsuppgifterna kan även innefatta att vara vid bokslut, momsredovisning, projektuppföljning, periodisering och rapportering av nyckeltal.

    Vi uppmuntrar kompetensutveckling och ser det som viktig i den personliga utvecklingen.

    Kommer du långväga ifrån och är i behov av bostad så löser vi självklart det, vi är ju ett fastighetsbolag med många bostadsfastigheter.

    Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

    • Sköta löpande redovisning, månadsavstämningar och årsbokslut
    • Delta i och driva delar av budgetarbetet
    • Hantera skattedeklarationer och avgifter
    • Rapportering och uppföljning
    • Hyresavisering allmän administration
    • Löner
    • Vara delaktig i koncerngemensamma IT projekt på ekonomisidan
    • Ta fram rapporter och genomföra ett visst analysarbete
    • Föreslå och ta fram nya rutiner och arbetssätt
    • Enklare arbete med sociala medier och hemsida
    • Vanligt förekommande arbetssysslor på ett fastighetsbolag

    Din profil

    Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning eller revision.
    Rollen kräver minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Vidare har du ett genuint redovisningsintresse där du håller dig regelbundet uppdaterad gällande lagar och regler kring redovisningsprinciper. Du har goda kunskaper i Excel och är en van användare av affärssystem. Det krävs att du har goda kunskaper i Officepaketet samt mycket goda svenska kunskaper i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Briljant och Visma lön/administration.

    Som person är du strukturerad, noggrann och har lätt för att samarbeta med andra människor.
    Du är självgående med mycket eget driv. Då arbetet ofta innebär att du håller på med flera uppgifter samtidigt är det viktigt att du kan fokusera och prioritera. Vidare har du lätt att sätta dig in i nya uppgifter och ta dig an utmaningar.

    Övrig information

    • Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Västerås.
    • Sista ansökningsdag är 2019-02-28 men du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
    • Anställningstyp Heltid
    • Ansökan skall mailas till info@imperiafastigheter.se innehållande CV och personligt brev

    Kontaktpersoner

    Alexandra Alfredsson
    Redovisningsekonom
    alexandra@imperiafastigheter.se
    Tele nr. 021-448 49 00

    Niclas Ericsson
    VD
    niclas@imperiafastigheter.se
    Mobil 070-7616024

    Byggledare

     

    Är du intresserad av att arbeta som Byggledare hos ett av Västerås expansiva fastighetsbolag?

    Hus att trivas i, det är vad vår verksamhet i grund och botten handlar om. Men för att skapa trivsel åt andra måste du själv också trivas. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med trevliga kollegor och god stämning.

    Rollen

    Nu söker vi en Byggledare till Imperia Fastigheter AB, med placering på projekten kring och i Västerås. Du leder personalen och den dagliga produktionen på byggarbetsplatsen. Du är ekonomiskt ansvarig inom tilldelade projekt.

    Som Byggledare har du stor frihet och eget ansvar vilket kräver en god insikt i projektets gång för att kunna vara proaktiv vid eventuella avvikelser avseende budget och tidplan.

    Huvudsakliga arbetsuppgifter:

    • Planera, leda och följa upp produktionen på byggarbetsplatsen
    • Upprätta produktionstidplan och produktionskalkyl
    • Ansvara för projektets budget och tidplan
    • Leda och driva dagligt arbete i samarbete med arbetsledare och hantverkare
    • Personalansvar för ca 20 personer

    Du rapporterar till VD:n för Imperia Fastigheter, Niclas Ericsson

    Kvalifikationer

    Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från arbetsledning på byggarbetsplats gärna som Byggledare nivå 1 eller motsvarande. En civil- alternativt högskoleingenjörsexamen inom samhällsbyggnad eller motsvarande är meriterande men inget krav. Krav på erfarenhet från bostadsutveckling och nyproduktion av flerbostadshus är ett måste.

    Som person är du lyhörd, flexibel och har lätt för att skapa kontakter både internt och externt. Du ser projektets affär i ett helhetsperspektiv samtidigt som du tycker det är roligt med detaljer. Du är drivande, lösningsfokuserad och kan skapa struktur för ditt arbete och utifrån detta agera metodiskt. Du tycker att det är roligt att leda och styra andra människor och har ett genuint intresse för byggprocessen.

    Erbjudandet

    Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje både för egen del och andra kommer du att trivas hos oss på Imperia Fastigheter AB.

    Varmt Välkommen med din ansökan, tillsammans med ditt CV och ett personligt brev!

    niclas@imperiafastigheter.se

    Niclas Ericsson 0707-616024